سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : سه شنبه 87/6/12 | 3:15 صبح | نویسنده : بانو

خوراک گوشت  با سس خیار ( زمان پخت: 40 دقیقه )

مواد لازم برای برای 4 نفر:
8 قطعه گوشت گوسفند، یک چهارم فنجان آب لمیو، 2 حبه سیر، 1 ق.چ آویشن، 1 ق.س روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه، 1 عدد خیار، 1 ق.س نعناع، ماست کم چرب 1 فنجان
 
طرز تهیه:

آبلیمو، سیر، آویشن و روغن زیتون رابا هم مخلوط کنید و سپس قطعات گوشت را در این مخلوط فرو کرده و بگذارید به مدت 30 دقیقه  در آن بماند. در این مدت خیار را بلندر کنید بطوری که آب نشود  و بعد با ماست و نعنا مخلوط نمایید. بعد گوشت ها را درآورده نمک و فلفل بزنید و به مدت 5 دقیقه هر طرف گوشت ها را کباب کنید . سپس با سس خیار آنرا سرو نمایید.




تاریخ : سه شنبه 87/6/12 | 12:0 صبح | نویسنده : بانو
در مورد غذاهای گوشتی،چیزهایی که نباید خورده بشه: گوشت قرمزی که چربی داره،سوسیس و گوشت چرخ کرده‌ای که از بیرون می‌گیرین و می‌دونین چربی توش داره.اما اگه خودتون درست کنین مشکلی نیست.کالباس‌های پر چرب،و همینطور مرغ و ماهی که چربی دارن و صد البته تن ماهی هم جزشون هست.
بوقلمون،ترجیحن فیله‌اش و مرغ هم قسمت پایین ران و ماهی‌های بدون چربی،(اصولن ماهی‌هایی که سیخ دارن و بصورت فیله نیستن چربی ندارن)و بلاخره کالباس مرغ و بوقلمونی که هیچ نوع چربی بهش اضافه نشده و همینطور جگر مرغ و یا گوسفند رو می‌تونین مصرف بکنین.صدف و میگو هم اگه اهلش هستین برای مصرف مانعی ندارن.به شرطی که همه‌ی اینها نه سرخ شده در شصت من روغن،بلکه بصورت پخته* شده مصرف بشن.
لبنیات: پنیرهای کم چرب(میزان چربی حداکثر ???) ،شیر بدون چربی،ماست لاغری،ماست میوه‌ای اگر دوست داشتین باید دقت داشته باشین که شکر زیادی نداشته باشه.طبیعتن عکس همین‌ها،یعنی پر چرب‌شون رو نباید مصرف کرد.
شیرینی‌جات: شکر،مربا،عسل،شکلات،شربت،بیسکویت،آبنبات،نان قندی، اینها خوردن‌شون ممنوعه! اما اگه مثل من زیاد عاشق شیرینی هستین،می‌تونین از بیسکویت بچه استفاده کنین که شیرینی خیلی کمی داره.اون هم در روزی یک دونه که انداز‌ه‌اش حدودن اندازه‌ی یک قوطی کبریت باشه.اگه چایی بدون قند و شکر رو نمی‌تونین بنوشین،می‌تونین به همراه یک دونه خرما مصرف کنین.هرچی باشه شیرینی خرما طبیعیه.
نان و غلات: نان سفید،نان‌های کشمشی و یا شیرین،نان‌هایی که خمیر زیادی دارن،نان‌هایی که توی روغن سرخ شدن،برنج و ماکارونی باید از خوردن‌شون پرهیز کنین.عوضش از نان سبوس دار و نان‌هایی که توشون سبزیجات دارن می‌تونین استفاده کنین.
نوشیدنی: نوشابه،آب میوه‌هایی غیر طبیعی و شکری،شربت،لیموناد،نوشیدنی‌های شکری،آیس تی،شیرهای شکری،شیر کاکائو و...نباید مصرف بشه.آب،چای،قهوه،چای سبز،آب میوه‌ی طبیعی،آب سبزیجات،سوپ‌های سالم و از این قبیل را باید استفاده کنین.اینکه می‌گم باید برای اینه که مصرف اینها به کم کردن وزن کمک می‌کنه.
سبزیجات: از همه‌ی سبزیجات می‌شه استفاده کرد.از جمله کاهو،خیار،گوجه،کلم و بروکلی،اسفناج ،بامجان و...منتها بعضی از سبزیجات هستن که کنسرو شده‌اند و معمولن شیرین.اون‌ها رو نباید استفاده کرد.
میوه‌جات:سیب،گلابی،توت فرنگی،کیوی،پرتقال،نارنگی و کلن میوه‌های این فصل قابل مصرف هستن.استفاده از کمپوت،انگور،موز،میوه‌های خشک و کلن میوه‌هایی که درصد شیرینی و کالری‌شون بالاست ممنوع!

*خب البته ماهی و میگو و جگر پخته با ذائقه‌ی ما ایرانی‌ها زیاد جور در نمیاد.من پیشنهاد می‌کنم اینها رو یا در فر یا در مایکرو بپزین.نه تنها اینها بلکه برای استفاده نکردن از روغن بهتره با مایکرو غذا درست کنین.اینجا می‌تونین لیست چند تا غذا رو که با مایکرو تهیه می‌شن،ببینین.(البته باید برین آخر صفحه که نوشته طباخی با مایکروفر)

موفق باشین و لاغر و تندرست.


تاریخ : سه شنبه 87/6/12 | 12:0 صبح | نویسنده : بانو
در مورد محاسبه‌ی اضافه وزن باید بگم که اولین معیار برای تشخیص چاقی اندازه‌گیری بی‌ام‌آی آدم است.(BMI مخفف Body Mass Index) به این روش که وزن بر مبنای اون تقسیم بر قد به توان دو می‌شه.
روش‌های زیادی برای تشخیص اضافه وزن هست.از جمله جمع شدن چربی‌های اضافی در قسمت‌های مختلف بدن و از همه بارزتر و بدتر تنگ شدن تدریجی لباس‌ها!و...البته معیار BMI برای سنجش چاقی در بزرگ‌سالان است.برای بچه‌ها بسته به سنین مختلف فرمولاسیون های متفاوتی هست که بر اساس طبقه بندی سازمان بهداشت جهانی WHO تقسیم بندی شدند. تشخیص بی‌ام‌آی به این شکله:
برای کم وزن‌ها ??
وزن طبیعی بین ?/?? تا ?/??
اضافه وزن بین ?? تا ?/??
افراد چاق ??
چاقی کلاس یک ?? تا ?/??
چاقی کلاس دو ?? تا ?/??
و بلاخره چاقی کلاس سه ?? بی‌ام‌آی..برای نمونه خودِ من قبل از کاهش وزن بی‌ام‌آیم ?? بود،با توجه به قدم،بی‌ام‌آی نرمال برای من ?? هستش.پس وقتی به آمار بالا نگاهی بندازیم می‌بینیم که جزء اضافه وزن‌ها قرار داشتم که خوشبختانه الان برگشتم به حالت طبیعی.توصیه می‌کنم قبل از اینکه تصمیم گرفتین وزن کم کنین و سر خود رژیم بگیرین حتمن به دکتر برین و بی‌ام‌آی خودتون رو محاسبه بکنین تا بفهمین که بی‌ام‌آی‌تون چقدر هست و در حالت نرمال چقدر باید باشه.
و اما در مورد عوارض چاقی که البته تعدادشون هم کم نیست می‌شه به فشارخون،دیابت،اختلال در چربی خون،بیماری عروق کرونر،سکته مغزی،سایش مفاصل (استئوآرتریت)،توقف تنفس در خواب،سرطان،بیماری کبد،بیماری کیسه صفرا،و خیلی مرض‌های دیگه اشاره کرد.حالا نترسید که اگه یه دو کیلو اضافه وزن دارید ممکنه خدایی نکرده به این مرض‌ها هم دچار شده باشید!.البته به نظر من چاقی تا اضافه وزن خیلی فرق داره.چاق به کسی می‌گن که دقیقن شکل گلابی به خودش گرفته باشه! اینجور افراد احتمال اینکه به یک یا چند از مرض‌های بالا دچار بشن،خیلی زیاده.
و اما بریم سراغ دستور رژیمی که قولش رو داده بودم.ولی قبلش چند توصیه:
?- سعی کنید از یک تاریخ معینی رژیم‌تون رو شروع کنین.دقت داشته باشین این تاریخ حوالی تاریخ پریودتون نباشه.چون قبل از شروع رژیم احتیاج به وزن کردن دارین و خب آب‌ها و خون جمع شده و بدنی تقریبن باد کرده تاثیر داره روی سنگین شدن وزن.
?- خوراکی‌ها هوس انگیز و تحریک کننده رو یا بذارین توی یک کابینتی که سالی یه بار درش رو باز نمی‌کنین و یا اصلن دور بندازین.
?- سعی کنین برنامه غذایی‌تون رو یه جایی بنویسین.
? - هر روز روی ترازو نرین که وزن‌تون رو چک بکنین! حداقل هفته‌ای یک بار.
?- با شکم گرسنه خرید نرین.سعی کنین همیشه بعد از غذا برین خرید که توی فروشگاه تحریک نشین برای خریدن خوراکی‌های ناسالم.
خب حالا که بچه‌ی خوبی شدین و حرف گوش کردین!دستور رژیم به این صورته:
در روز ? وعده‌ی غذایی و ? میان‌وعده.
صبحانه : ? تا نان سبوس‌دار تست شده(اگر در ایران هستین به اندازه ? کف دست نان سنگک) با یک لایه کالباس بدون چربی و یا خیلی کم چرب،یا ?? گرم پنیر کم چرب یا ? تخم‌مرغ آب‌پز.به همراه یک فنجان شیر،یا چای یا قهوه.
ناهار: ??? گرم گوشت یا ماهی یا مرغ بدون چربی،پخته شده و یا سرخ شده با یک قاشق غذاخوری مارگارین رژیمی.البته همین یک قاشق رو هم مصرف نکنین بهتره.منتها چون ما ایرانی‌ها اصلن عادت به ماهی پخته شده نداریم،می‌تونین اونو توی مایکرو بذارین.نه چربی می‌خواد و نه هیچی.کمی ضعفران و لیمو بهش بزنین خیلی هم خوشمزه می‌شه.حالا این صد گرم گوشت یا ماهی رو می‌تونین به همراه سبزیجات پخته شده،مثل اسفناج و بروکلی مصرف کنین.کنارش هم یک لیوان آب و یا آبمیوه‌ی طبیعی بدون شکر بنوشین.
میان‌وعده که معمولن دو ساعت بعد از ناهار باید خورده بشه:یک عدد میوه،مثل سیب،گلابی و ...
شام: باز ? عدد نان سبوس‌دار با ? تا تخم مرغ،یا پنیر و در کنارش سالاد،یا گوجه‌فرنگی یا مارچوبه یا کاهو یا تربچه و یا مخلوطی از همین‌ها منتها در حد ??? گرم.نوشیدنی هم یا چای یا قهوه.
میان‌وعده بعدی باز به فاصله‌ی دو تا سه ساعت از شام:یک میوه مثل،نارنگی،پرتقال،کیوی،توت‌فرنگی و...
آخر شب اگر زیادی احساس گرسنگی کردین می‌تونین یک لیوان شیر بدون چربی گرم کنین و بنوشین.
باز روزهای بعدی به همین شکل،منتها نوع غذاتون رو تغییر می‌دین.مثلن امروز ناهار مرغ خوردین فردا ماهی و بعد وعده‌ها و میان‌وعده‌های دیگه هم به این شکل.در هفته ?? گرم پلو و ماکارونی هم حق دارین مصرف بکنین.
روی این موضوع تاکید می‌کنم که به هیچ عنوان هیچ‌کدوم از وعده‌های غذایی‌تون رو حذف نکنین.چون باعث می‌شه بیشتر گرسنه بشین و در وعده‌ی بعدی زیاده روی کنین.این رژیم ???? کالری در روز داره،اگه واقعن رعایت بشه


  • قالب وبلاگ | قالب وبلاگ | بلاگ اسکای